SON DAKİKA
“URFA'LIYA HİÇ GÜVENDİNİZ Mİ?”
25 Mart 2015 - Çarşamba 10:43
Ömer KAPAKLI

Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç ile Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek arasındaki tartışma Türkiye genelinde dizi film izler gibi takip ediliyor.

Bu filmin sonu nasıl biter?

Herkes filmin sonunu merak ediyor.

AK Partiye çok yakın bir isim de olan Yeni Şafak Ankara Temsilcisi Abdülkadir Selvi, AK Parti'nin 14 Ağustos 2001 yılında kurulduğuna dikkat çekerek, "O tarihten bu yana son 3 ayda yaşanan olaylara benzer sürtüşmeler hiçbir dönem yaşanmadı. İtiraf etmeyelim ki son olaylar halkın zihnini bulandırmaya başladı. Neler oluyor sorularının sorulmasına yol açtı. AK Partinin bir Büyüsü vardı. Kitleler AK Partiyi istikrarın sembolü olduğu için tercih ediyordu. Bu büyü bozuluyor” diye yazdı.

Abdülkadir Selvi'nin bu yazısı Ankara'da siyaset sahnesinde büyük yankı oluşturdu.

AK Partiye çok yakın uzman, stratejik hamleleriyle AK Partiye de yön veren çok önemli bir isme "Neler oluyor? Sizin tüm bu olaylar karşısında fikriniz nedir?” diye sorduğumda bana aynen şöyle dedi

"Geçiş dönemi sancıları. Seçim ve Kongreden sonra sorun kalmaz, dolayısıyla bir süre sonra toplum rahatlar..."

Geçiş sancıları açıkça görülüyor da, HDP'nin Barajı aşması halinde 7 Haziran akşamı nasıl bir sonuç çıkacağı da açıkça görülüyor? Bugün yaşananları 7 Haziran'da böyle bir tablonun çıkması halinde sorunun çözümü daha da çıkmaza gireceği de ayrı bir gerçek. Mevcut yaşananlar sadece 7 Haziran'da büyük bir başarı ve seçim zaferinin elde edilmesiyle mümkün olacağı da ayrı bir gerçek...

Son günlerdeki tartışmalar ve acımasız açıklamaların aslında 7 Nisan'da açıklanacak Listelerle alakalı olduğu da açıkça yazılmaya başladı.

Başta Süleyman Soylu olmak üzere bazı etkin isimler bizzat Cumhurbaşkanı Erdoğan'a, "Liste bize hatta size rağmen Başbakan Davutoğlu ve Bülent Arınç tarafından dizayn ediliyor” tartışması Ankara'da en çok konuşulan konular arasında.

Yani 7 Haziran sonrası güçlerin kimin elinde olacağı ile alakalı bir durum.

Tüm bu yazdıklarım Ankara siyasetiyle ilgili bazı tespitler.

Bir şekilde bu sorunların aşılacağını düşünüyorum.

O nedenle ben bizi yani Şanlıurfa'yı ilgilendiren konu için bu yazıyı yazıyorum.

2002 yılından yapılan tüm seçimlerde AK Parti listeleri açıklanırken Listenin 1.sırasındaki kişiye AK Parti Bakanlık vermedi.

Urfa'nın Bakanı olmadığı için de AK Parti Milletvekilleri birbirine girdi. Güç gösterisi yaptı. "Urfa'yı ben yönetmeliyim" dedi. Yapılmaması gereken herşeyi yaptılar.

Oysa o tarihte listede yer alan bir Urfa Milletvekiline güvenip Bakanlık verilmiş olsaydı Urfa'nın Abisi olurdu. Daha önce yaşanan sorunlar olmazdı.

2011 yılına gelindiğinde dönemin Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan ve kurmayları "Arkadaş Urfa'dan çektiğimiz yeter. Yıllardır her konuda sorun çıkardılar. Şanlıurfa'nın 1.sırasında bir Ağabey olsun” dediler.

2011 yılında AK Partide Faruk Çelik 1.sırada yer aldı. Zaten Bakan'dı. Seçim sonrası da Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı olarak görevini devam ettirdi.

4 yıllık yaşanan ve gelinen süreci de ayrıca yazmaya sanırım gerek yok.

7 Nisan'da liste açıklanacak.

Urfalı haykırıyor!

"Urfa'ya Urfalı Bakan istiyoruz..."

Kamuoyundan bana gelen bu yöndeki istekleri gerek sosyal medyada, gerekse Güneydoğu Televizyonunda aylardır izleyici ve okuyucularımla paylaşıyorum.

Urfa'nın bir Evladı olarak Urfalıların isteğini gündeme getirmeye çalışıyorum.

Bir ara müracaat eden 300'e yakın Milletvekili Aday Adayı ve listeye girecek mevcut Milletvekilleri yine "Yok" görülerek "Acaba Urfa'ya 1.sıraya kimi gönderelim?" tartışmaları Ankara'da konuşulmaya başlandı.

Örneğin Başbakan Yardımcısı Numan Kurtulmuş, "Urfa'dan Aday olmayı düşünüyor musunuz?" şeklindeki soruya, "Taş yerinde ağırdır. Urfa'da hem mevcut Milletvekillerinden, hem de müracaat edenlerden Bakanlık yapabilecek çok değerli arkadaşlarımız olduğunu biliyorum" diyerek Urfa kamuoyunu rahatlattı.

Numan Kurtulmuş'un bu açıklaması, Şanlıurfa'da, "Urfa'ya Urfalı Bakan istiyoruz” haykırışları bir şekilde Ankara'da karşılığını buldu.

Bu gelişmeler yaşanırken AK Parti İstanbul Milletvekili ve Genel Başkan Yardımcısı Nurettin Nebati Aday adaylık müracaatını İstanbul'dan yaptı. Nurettin Necati’de ağırlıklı olarak Urfa'ya Urfa'da yaşayan birinin 1.sıra ve Bakan olması gerektiğini düşünüyordu. 4 yıllık süreç içerisinde de Nurettin Nebati Urfa'yla ilgili hiçbir tartışmanın içerisine girmedi, sürekli Urfa'dan uzak kaldı.

Ancak Ankara'da şimdi, "Madem Urfalılar, Urfa’lı dışında istemiyor. O zaman Nurettin Nebati olsun" demeye başladılar.

Açıkça yazıyorum.

Bu düşünce de yanlıştır.

Urfa’lı, Urfa’lı Bakan isterken, Urfa'nın siyasi genlerini bilen, vatandaşı tanıyan, yaşamı süresince Urfa'nın havasını koklayan, suyunu içen, Urfa’lıyla dertlenen bir Urfa’lıyı istiyor.

Peki isim bazında Urfa’mı kimin 1.sıra ve Bakan olmasını istiyor.

Urfa’lının önceliği Kasım Gülpınar'dır...

Urfalı, "Şayet Kasım Gülpınar'a 1.sıra ve Bakanlık verilmeyecekse listeye girecek mevcut Milletvekillerinden biri, ya da 300'e yakın müracaat edenler arasında listeye gireceklerden bir Urfalı 1.sıraya konulup Bakanlık verilsin” diyor.

Acaba Urfa'lı çok şey mi istiyor?

Bir gün olsun.

Siz Urfa'lıya güvenip Bakanlık verdiniz mi?

Bakanlık verdiniz de mi Urfa'da sıkıntı yaşandı.

Bu kadar önemli bir seçimde bunu da denemek, Urfa'lıya da güvenmek durumundasınız.

AK Parti Milletvekili Kasım Gülpınar Urfa'daki bir Televizyon programında aynen şu açıklamayı yapmıştı : "2011'de Faruk Bey modeline ihtiyaç vardı. Partimiz o tarihte gerekeni yaptı. Yeni süreçte bu konuda Urfa halkının ne istediği de önemlidir. Urfa halkı ne istediğini ortaya koymalı. Urfa'nın önünü tıkayan bazı dinamikler var. Dinamikler boşluktan istifade ederek insanların önünü kapatıyor. Bir kişi hariç herkese hakkımı helal ediyorum” dedi.

Bu yöndeki açıklamaları bayağı uzun, önemli ve anlamlıydı.

Buradan Sayın Kasım Gülpınar'a da sesleniyorum.

1) Urfa halkı tavrını ortaya koymuştur. Ne istediğini açıkça söylemektedir. Yani Urfa'lıya Bakanlık verilmemesi halinde bunun sorumlusu Urfa halkı değildir artık. Kaldı ki bu süreçte etkin STK'ların da isteğinin bu yönde olduğunu biliyorum. Yani daha önceki hataları Urfa'lı da, STK'lar da yapmıyor.

2) Gerçekten merak ediyorum. Şanlıurfa halkının geneline hakkınızı helal ettiniz. 1 kişi hariç.

O günden beri bende kişisel olarak merak ediyorum. Hakkınızı helal etmediğiniz o kişi kim?

 Üst komisyonda bu konular ağırlıklı olarak konuşulmaya başlanmıştır.

Aday Adaylarına sesleniyorum.

Ulaşabileceğiniz herkese kendinizden çok Urfa'ya Urfa'lı Bakan istiyoruz diye haykırın.

Urfa'nın önü Urfa'lı Bakan'la aşılacaktır.

Urfa halkının bu yöndeki isteği dikkate alınmaması halinde bunun sorumlusu ve bu işin vebali kesinlikle Urfa'lılar olmayacaktır.

Urfa'lı 2002 yılından bu yana ilk kez tavrını net olarak ortaya koymuştur...

Yorumunuz
İsminiz:


Yorumunuz:
Okuyucu Yorumları
Memet Aybar
10.05.2017 08:04
aynen hocam
Mehmet boz
06.04.2017 16:38
Şanlıurfa büyük şehir belediyesi duraklara kütüphane koyacakmış.zeten otobüs 5dk da geliyor hem stres hem kalabalık okumaya başlamadan otobüs geliyor paramızmı çok.durak yerine kahvelere kütüphane yapsın.
MEHMET BOZ
01.03.2017 14:51
BANA DÜNYANIN EN ANLAYİŞSIZ İNSANI KİM DİYE SORARSANIZ YÜZDE 80 SİĞARA İÇEN DİYE BİLİRİM ÇÜNKÜ SİĞRASI BİTİMİ İSTER CADDEDE İSTER CAMİ AVLUSUNDA İZMARİTİ YERE ATAR CADDELER BENBEYAZ HEP İZMARİT.BÜROMDA SİGARA İÇİLMEZ YAZMIŞIM BANADAMI YASAK ULAN KENDİNE SAYGINIZ ZATEN YOK BARİ BİZE OLSUN.BELEDİYELERE SESLENİYOM SİĞARA TAKİP TİM ÇIKARTSIN YAKALADIĞA CEZA YAZSIN. HATTA ÖZELEŞSİN.KİMİ YAKALADIMI PARA CEZASI UYGULASIN BÖYLECE BELEDİYEYE YÜKTE OLMAZ.
Mehmet boz
25.02.2017 16:13
Bana sorarsanız dünyanın en anlayışsız insanları kim diye sorsanız tek kelimeyle sigara içenler derim.izmariti paketi cilatini caddeye atiyorkar ben iş yerimde sigara içilmez yazdım banadamı diyor evet ulan sanada yazdım. Yine içiyor kendisine saygısı zaten yok bari bize saygın olsun ulan
Mehmet boz
25.02.2017 15:19
Bana sorarsanız dünyanın en anlayışsız insanları kim diye sorsanız tek kelimeyle sigara içenler derim.izmariti paketi cilatini caddeye atiyorkar ben iş yerimde sigara içilmez yazdım banadamı diyor evet ulan sanada yazdım. Yine içiyor kendisine saygısı zaten yok bari bize saygın olsun ulan
Mehmet boz
25.02.2017 15:18
Bana sorarsanız dünyanın en anlayışsız insanları kim diye sorsanız tek kelimeyle sigara içenler derim.izmariti paketi cilatini caddeye atiyorkar ben iş yerimde sigara içilmez yazdım banadamı diyor evet ulan sanada yazdım. Yine içiyor kendisine saygısı zaten yok bari bize saygın olsun ulan
Mehmet boz
25.02.2017 15:18
Bana sorarsanız dünyanın en anlayışsız insanları kim diye sorsanız tek kelimeyle sigara içenler derim.izmariti paketi cilatini caddeye atiyorkar ben iş yerimde sigara içilmez yazdım banadamı diyor evet ulan sanada yazdım. Yine içiyor kendisine saygısı zaten yok bari bize saygın olsun ulan
Mehmet boz
25.02.2017 15:17
Bana sorarsanız dünyanın en anlayışsız insanları kim diye sorsanız tek kelimeyle sigara içenler derim.izmariti paketi cilatini caddeye atiyorkar ben iş yerimde sigara içilmez yazdım banadamı diyor evet ulan sanada yazdım. Yine içiyor kendisine saygısı zaten yok bari bize saygın olsun ulan
Ömer Akbaş
24.02.2017 19:32
Urfalı Nie Her İstediğini Alamıyor ??
mehmet boz
16.01.2017 14:42
büyük şehir belediyesi tüttürmüş teleferik yapacak şanlıurfanın buna çokmu ihtiyacı teleferiğe binince hangi manzaraları göreceğiz denizimi ormanımı bı defa orman müdürlüğüne baktığında etrafıda bir kaç ağaç çalı çırpı var etrafındaki boş kalan araziye ağaç dikmiyor teleferiğe verilecek 30 trliyonu başka ihtiyaçlara kullanalım.sayğılarımla
Mehmet boz
03.01.2017 14:02
Zabıta Müdürlüğüne sesleniyorum Süleymaniye caddesinde esnaf kaldırmları işkal etmiş vatandaş caddedan yürüyor zabıta buna neden gözyumuyor.
Mehmet boz
19.12.2016 13:58
Evet suriyelilir kardeşimizdir komşumuzdur buna birşey demiyoruz önce 18-50-yaş arası erkekleri Türkiyeye almayacakgız onlar önce kendi vatanın korusunlar şehit olsunlar biz daha sonra şehit olalım onların bu rahatlığını görünce kahr oluyorum.yani Türk askeri savaşı n suriyeliler sevişin
DAĞETEĞİ MH MUHTARI HASAN ERTEM
10.10.2016 00:42
TLF 0532 174 61 88
DAĞETEĞİ MH MUHTARI HASAN ERTEM
10.10.2016 00:41
TLF 0532 174 61 88
DAĞETEĞİ MH MUHTARI HASAN ERTEM
10.10.2016 00:39
sayın ömer kapaklı gecen gun başkan nihat çiftcıye dağeteği mh sinin 2 cı etep 18 cı maddeyi neden halen uyğulamadığın sormanızdan çok çok teşekürler ederim beni ve köy halkı adına ve yardımlarınızı davamını rica ediyorum köy halkı çok mağdur durumdadır
MEHMET BOZ
01.10.2016 13:56
SN.KAPAKLI BİZ SESİMİZİ EMNİYET YETKİLİLERİNE DUYURAMİYORUZ.SÜRÜCÜLER ARABALARIN VE MOTORSİLETLERİN EKSOZLARINI ÇIKARIYORLAR AŞIRI DERECEDE SES ÇIKARIYORLAR BU HAVAYİ FİŞEKLERE KİM DUR DİYECEK EMNİYET VATANDAŞIN HUZURU İÇİN YOKMU.SAYGILAR
MEHMET BOZ
20.09.2016 13:43
SAYIN ÖMER KAPAKLI GTV HABERLERİNİ İZLERKEN YETKİLİ YETKİSİZ İNSALARA MİKRORONU UZATIYORSUNUZ KONUŞTURUYORSUNUZ SEYİRCİ MERAK EDİYOR BU ADAM KİMDİ KONUŞTU TANIMAK İSTER O İNSANI İSMİNİN YAZILMASINI.ULUSAL KANALLARA BAKTIĞINDA 1 KÖPEGİN İSMİNİ BİLE YAZARLAR ÖRNEGİ LESİ KÖPEK
Someone
06.08.2016 01:39
*Urfalı'ya, Urfa'lıya değil.
RXuUeuIu
24.04.2016 19:25
Felt so hopeless looking for answers to my queitions...untsl now.
mehmet güneş
07.01.2016 21:53
ben izmirde yaşayan bir urfalı olarak urfalıllar hiç bir zaman degerlerine.ve insanlarına sahip çıkmak için gerek politikacılar gerek sivil toplum ürgütleri ve halkıda arkalarına alıp ne insanlarına nede degerlerine sahip yçıktıklarını görmedim ve duymadım hep başkalarının bizi yönetmelerine ve onların arkrlarında yörümeye alışmışız yazık bu kente bu fedekar sahipsiz insanlarmıza
İsmail yılmaz
03.10.2015 22:30
Ömer abi müslüm beye ulaşamadı sizden ricamız şu an byk şehir belediye Başkanımıza sorarmısınız yaptığımız işlerin Parasını çok geç yatırılıyor ve parça parça geliyor mağduriyet yaşıyoruz onuda sora bilirmisiniz tşk
İ.bakır uyanikoglu
02.10.2015 07:08
Bu güne kadar nerde görüldü urfada yasayan bir doktor bir tüccar bir avukat bir esnaf milletvekili olduğu hepside urfalida olsa dışarıda yasayan kişiler listeye konuldu peki ak partiye yabancı aday istemiyoruz diye muhalefet eden kürtler niçin osman baydemire karşı çıkmıyor çıkamazlar çünkü kürt milliyetçileri uzaydan bir aday da koysan yine önce partim ve davam der
İ.bakır uyanikoglu
02.10.2015 06:58
Ağzımızda sakız olmuş bir laftır gidiyor urfalı olsun urfalı olsun iyide urfalı olmuş memleketin işini ankarada yapamamış ne işe yarar 12 milletvekilinden hadi 11 i sahada urfada urfalı olsun bir milletvekilide ister urfalı olsun ister bursalı olsun hiç urfayada gelmesin ama iş yapan bir bakan olsun faruk çelik modeli doğru bir seçimdir
mehmet sinan çelikkan
17.07.2015 15:55
mehmet kasım gülpınar bakanlık yapabilecek bir adam urfa ya onun gibi bir bakan lazım
mehmet sinan çelikkan
17.07.2015 15:54
mehmet kasım gülpınar bakanlık yapabilecek bir adam urfa ya onun gibi bir bakan lazım
mehmet sinan çelikkan
17.07.2015 15:53
mehmet kasım gülpınar bakanlık yapabilecek bir adam urfa ya onun gibi bir bakan lazım
nazen görkem
01.07.2015 13:47
haliliye belediye başkanımız urfalı belediye de işler ne kadar ağır ilerliyor bu gibi örnekler işte urfalının urfalıyı istemesinden bıktırmış
nihat ongun
01.07.2015 13:43
siz gazeteci büyüklerimiz neden doğruları yazmıyorsunuz haliliye belediyesinde işlerin ne kadar ağır yürüdüğünü doğru dürüst vatandaşımızın gidip muhatap olacağı belediye başkan yardımcıların olmadığı bütün işlerin başkan tarafından organize edildiği vatandaşların bu konuda muzdarip olduğunu çıkın bir güneydoğu ailesi olarak çıkın halka bir sorun lütfen halka kulak verin halka sorun bunları medyanıza taşıyın ki urfamız kazansın yanlış işler düzelsin urfamızda hizmet yarışı olsun sizden rica ediyorum
melek
27.05.2015 10:16
bu sene ilk defa bu kadar yanli haber yaptığını gördüm chp için resmen çalışıyorsunuz şundan emin olun ki 24 saat de chp yi haber yapsanız yine urfa'da hiçbir şey olmayacak
URFALI
19.05.2015 21:03
ÇOĞU İNSAN SİYASETTEN ANLAMADIĞI İÇİN YANILIYOR ŞÖYLE SÖYLEYEYİM URFALI KARDEŞİM SENİN GİBİ YAŞAYANA SANA YALAN SÖYLEMEYENE SENİN PARANI ÇALMAYANA SANA İHANET ETMEYENE OYUNU VER URFADA VARMI BÖYLE BİR ADAY 1 TANE VAR ÖYLE GÖRÜNÜYOR BENCE MEHMET YAVUZ İİ BİR ADAY OYUM ONA KULLANACAGIM
ahmet kaya
08.04.2015 17:26
sayın Kapaklı sisin hangi görüşte olduğunuza bir türlü karar veremedim. bir Bdp bir AKP ve CHp bir Mhp li oluveriyorsunuz. ya arkadaş herşey para değil ki?...bu seçimde sizin kameramanlar sizin tvyi rezil ettiler siz farkında değilsiniz.
ZİNAR
07.04.2015 11:42
urfalılar alışmış yabacılara nasıl olsa il Müdürleri yabacı bakan yabancı urfada il müdürlüğü yapacak insan yokmu acaba yazıklar olsun urfalılar urfalı olduğumdan utaniyorum. Şanlıurfa'yı bu duruma düşürenler yarın yine oy istemeye gelecekler.
AKP li
06.04.2015 21:10
Sn Kapaklı neden hiç Faruk bayrak aday olsaydı ona bakanlık yakışır dı Hatırlarsanız mevcut Milet vekili değilken bile Urfa spor a ve Urfalı hemşerilerini hiç yanlız bırak Madı ben bir Urfalı olarak onun Olmasını isterdim :(
t
02.04.2015 13:22
t
GÜNEŞBEY
02.04.2015 10:15
Sayın Kapaklı Fakıbaba Aday mı Değil mi tek cevap
ak
01.04.2015 16:03
bence bakan olacaksa yabancı olsun niye ? çünkü 9 milletvekili maraşlı başkan istedi yaptılar. urfada adam yokmuydu.şimdi ila Urfalı bakan diyoruz. hata milletvekileride yabancı olsun derim
urfalı
30.03.2015 11:10
Urfalılar koyun olduğu sürece sürekli ankaradan çoban gönderilir bunu kafanıza sokun.fakıbaba olayındaki gibi bir daha dişiniz gösterin ve tepkinizi ortaya koyun bak nasıl tıpış tıpış Urfalıları hesaba alırlar. yoksa nafile.......duyurulur..........
Naci pamuk
26.03.2015 20:10
Omer bey çok haklısınız Urfa'yi urfalilar temsil etmeli urfayacithalbadaybkonmasin bakan gercek urfalilar olsun Artvin'i Artvin'e gitsin Urfa'dan bakanlık sana yakışırsın oysa aday olmadin
suruclu
25.03.2015 23:57
bu yaziyi memelket aski yazdirmis adama
akıllı
25.03.2015 15:51
ben urfalının bakan olmasından yana degilim urfalı mevcut vekiller bakanlık yapamazlar.en iyisi yabançı bir bakanımız olsun sonuçta türkiye kazansın...
mehmet
25.03.2015 15:23
Sayın kapaklı sizi takip eden ve gazeteciliğinizi beğenen biriyim ama bu konudaki fikrinize hiç katılmıyorum.; Sayın kasım gülpınar dedesi yaşındaki insanlara el öptüren biri, varsa yoksa mürid,müridlerle hava atan biri dolayısıyla sırf bu yüzden müritlerden on kat daha fazla insan onu sevmiyor ona sempatiyle bakmıyor.;böyle biri urfa ya bakan olsa ne faydası olacak.
Urfalı-Kadın-Mühendis-Akademisyen-Yöneti
25.03.2015 11:44
Bakanın urfalı, eğitimli, deneyimli, çalışkan olması Urfanın havasını solumasından çok daha önemlidir. Hatta Urfa'daki herkese eşit mesafede durabilmesi açısından Urfa'nın dışında yaşamış olması çok daha iyi bir tercih olacaktır. Nurettin Nebati biçilmiş kaftandır.
öyle
25.03.2015 11:07
umarım yanılmazsınız.. ama yanılacağınızı düşünüyorum.. Urfalı hep tırşıkçılık yapmıştır ve devam edıyor..
Yazarın Diğer Yazıları